Stella





.
Wednesday, 06:14 , 0 notification[s]

 Rindu. Rindu nak update blog. Rindu nak luahkan perasaan kat sini. Rindu awak, rindu dia, rindu kita, rindu semuanya. Perasaan bercampur baur. Ada gembira ada sedih, ada teruja ada kecewa. Itu semua lumrah kehidupan.

"Bila Allah campakkan perasaan gembira/sedih itu kepada seseorang, tiada siapa yang mampu menghalangnya."

Maksud dia kat situ sangat dalam pada pendapat aku. Yes. Takde siapa yang boleh halang Allah nak buat semua tu. Kita kena anggap tu semua ujian. Nak uji hati kita ni kental atau tak. Nak uji keredhaan atau keimanan kita.

--------------------------------------------------------------------------------------
 Assalamualaikum *waves*. Dah lama tak update :)

Hmm nak start cemane ek. Hmm ok pasal BERUBAH.

Manusia berubah. Keadaan berubah. Ada yang berubah lebih baik & ada yang berubah sebaliknya. Kadang-kadang, perubahan tu boleh buat seseorang tu kecewa.  Mungkin dia rindu kau yang dulu. Siapa tahu kan? Kadang-kadang aku terfikir, kenapa manusia berubah? Maksud aku kat sini, berubah yang boleh membuatkan kita rindu. Rindu semuanya. Rindu DULU. Macam dulu. Aku tak maksudkan sesiapa cuma aku... hm entah. Kita tak boleh nak salahkan orang je. Kena tengok jugak diri ni. Tapi kalau seseorang tu berubah, automatik aku akan berubah. Bila kau layan aku lain, aku pun akan jadi lain, hah camtu lah maksudnya. Maafkan aku, ini memang diri aku.

Perasaan aku Allah je yang tahu. Macam mana aku lalui kehidupan aku setiap hari. Macam mana aku pendam perasaan aku demi menjaga hati orang. Macam mana aku korbankan perasaan aku. Macam mana aku masih boleh tersenyum /ketawa padahal takde siapa tahu apa yang terjadi. Kadang-kadang aku pelik dengan diri aku, aku pelik mcm mana aku boleh kawal kesedihan aku depan semua orang. Tapi bila sorang2, aku tak boleh kawal. Hmm, maybe Allah nak aku mengadu dekat dia.

Banyak kekurangan dalam diri aku ni. Aku berbeza dengan dia, berbeza dengan orang lain. Aku rasa diri aku kerdil. Aku rasa rendah diri yang sangat kritikal. Serius, aku tak tipu. Aku selalu bandingkan diri aku dengan orang lain. Sebab aku rasa bila aku buat mcm tu, aku boleh baiki diri aku. Jujur, aku cemburu. Banyak benda yang aku cemburukan. Aku kena buang perasaan cemburu. JEALOUSY KILLS.

Aku dah banyak kecil hati. Tak kisah lah dgn sesiapa. Tapi dah banyak kali. Aku tak reti berterus terang. Sebab aku tahu bila aku berterus terang, masing-masing nak menangkan diri sendiri. Bukan tuduh tapi benda mcmni dah banyak kali terjadi kat aku. Aku serik.  Jadi aku memilh untuk berdiam diri. Biarlah asalkan orang orang sekeliling aku puas hati. Kadang kadang aku tahu apa kau buat, tapi aku diamkan. Sebab nak jaga hati kau. Aku taknak fikir macam macam sebab kali ni, aku mula percaya takdir.

Aku akan update lagi bila aku rasa aku nak update. Assalamualaikum.

Hai. Aku rindu. Jaga diri. JAGA HATI. Jaga iman. Jaga batas. Semoga kau sentiasa berjaya dalam kehidupan. Semoga dalam lindungan Allah selalu. Semoga sentiasa ingat aku. Cari aku bila perlu. Harap kau sentiasa gembira kat sana, tak kisah kau gembira sama ada sebab aku ataupun tak. Yang penting kau gembira. Aku yakin kita menghadapi situasi yang sama. Mungkin kau tak faham apa yang aku maksudkan dengan "situasi" ni. Takpe, aku tak nak kau faham melainkan kalau kau dah memang faham. Kenangan kita, aku tak pernah lupa. Jangan risau. Aku cuma berharap yang kau tak lupa aku. Aku tunggu kau dan aku harap penantian aku tak sia sia. Kalau dah takdir, tu lain. Cuma maksud aku jangan sia siakan aku di belakang aku. Uhibbukifillah :)

17/07/2013 (Happy 2years 1month awak, i mean yesterday),
Syahirah












Copyright Syahirah Stella on gadis-piano. All Right Reserved.