Stella





Maafkan aku
Wednesday, 15:42 , 0 notification[s]

 Maafkan aku. Aku tidak dapat dan tidak akan mampu untuk menjadi yang terbaik. Tapi aku akan cuba sedaya upaya untuk buat kau tersenyum setiap hari. Maafkan aku atas semua kesilapan aku. Aku manusia yang tak pernah lari dari kesilapan. Mungkin ada yang tidak boleh terima, tapi aku tidak sengaja. Tolong faham aku. Aku tersepit. Setiap hari aku berdoa supaya Allah jauhkan aku daripada pengkhianatan dan semua perkara yang boleh menyakiti hati orang lain, tapi kadang kadang aku gagal. Aku gagal untuk menjaga hati orang. Mungkin itu ujian Allah. 

Maafkan aku. Kadang kadang aku macam dah putus asa. Aku dah penat. Aku selalu terfikir "Aku jaga hati orang, tapi hati aku siapa nak jaga?". Bila aku mula fikir macam tu, aku cepat cepat fikir positif. Aku sanggup korbankan perasaan dan hati aku untuk orang orang yang aku sayang. Mungkin pengorbanan aku tidak besar. Maafkan aku.

Maafkan aku. Jangan simpan semua dalam hati. Marah lah aku, maki lah aku. Aku terima asalkan kau tenang. Aku salah. Memang aku salah. Tolong bantu aku. Aku perlukan kekuatan. Kekuatan yang semakin jauh :'( Tapi aku kena belajar sabar dan redha. Banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku yang buat aku lemah. Maafkan aku. 

Maafkan aku. Aku sayang kau. Allah je tahu mcm mana perasaan aku. Aku akan doakan kebahagiaan kau, walaupun mungkin kau bahagia bukan sebab aku. Aku tak kisah. Aku hanya ingin lihat kau tersenyum, walaupun senyuman kau bukan lagi di depan mata aku. Maafkan aku. Kalau perlukan aku, cari aku. Aku rindu. Semoga berada di dalam lindungan Allah selalu. Assalamualaikum.



Copyright Syahirah Stella on gadis-piano. All Right Reserved.